onsdag 18. januar 2012

Posekort (igjen) og testing av fototelt.

Da har jeg hatt en hærlig kreativ dag med min sambygding Wenche og papirfrelste Berit. Er så utrolig godt å kunne dele erfaringer og gleder med andre som er like hekta. Selv om det blir myyye skravling, og litt mindre kreering en man kanskje hadde tenkt, så får jeg masse nye tips og lærdom fra disse kreative damene. Det blei da ett posekort og litt farging tross alt.


Matrialene som er brukt her er som følger: Papirpose, mønsterark fra Maja Design, Vintage bilde fra Pion Design, Stempel fra Kort og Godt, MS puncher, spellbinders til sirkel og scalloped sirkel, roser fra NSS og gardenia. Jeg har også fått teste noe nytt kaldt pebbles! Det er den runde du ser med sommerfugel inni. egentlig ganske kult, og helt nytt for meg. Det er rett og slett motiv punchet ut med 1" sirkel puncher, for så å dekkes med en type opphøyed blank "stein". Disse skal nok finne veien inn i mine kreasjoner framover. Ellers er kanter svertet og rufset som vanlig :o)

Tenkte også å vise litt i forhold til fototeltet jeg nettopp har skaffet meg. Alle bildene i dette innlegget er tatt i teltet, kl 20:30 om kvelden når det er bekkmørkt ute og normal innebelysning. De to øverst i innlegget er tatt med spott mot oversiden av teltet.


Bildene over er tatt med lyset av i stua, hvorav nr 1 er uten blitz på kamera og nr 2 er med blitz på kamera. Jeg legger med begge som eksempel, men etter min mening er bilder med spottlyst utenfra mest gunstig. Det er likevel bevist at kamera med blitz kan gi helt ok bilder selv midt på natta uten anna lys. Man kan fint ta nære detaljbilder også. På disse bildene har jeg brukt hvit bakrunn, men det fulgte med både rød, blå og sort i tillegg.

Hva synes dere? Tror vi skal bli gode venner, jeg og mr fototelt.

- Elin

5 kommentarer:

  1. Stor forskjell ja:)
    Har også vurdert å skaffe med et "telt"....hvor har du kjøpt det og hva koster noe sånt!
    Vil samtidig si at du lager utrolig flotte kort:)
    Mvh
    Jeanette

    SvarSlett
  2. Heisan anonym og takk for tilbakemeldingen! Jeg kjøpte teltet mitt fra Torill Fossum Stamnes. Bare å sende henne en email på screppa@gmail.com. Hun tok kr 399 for dette fototeltet på 50 x 50 x 50, men har også et mindre på str 30 x 30 x 30. Porto for mitt kom på kr 75 og det ble raskt levert i postkasse da det komprimeres til veldig lite :) Lykke til!

    SvarSlett
  3. Det var et nydelig posekort.Fin tekst og nydelig pyntet.
    Ser jo det at fototelt er tingen, flotte bilder !!

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  4. Nydleig kort du har klaget her og i skjønn vintagestil.
    Flott med slikt fototelt. Jeg har selv en slik boks og bruker det når jeg husker på at jeg har det....

    Hilsen Renate

    SvarSlett
  5. Tusen takk for svar!Skal notere meg navn og mailadresse:)
    Mvh
    Jeanette

    SvarSlett