fredag 20. januar 2012

Pop up slide kort.

 Da har jeg testet noe nytt til en forandring fra posekortene som stadig blir til her i huset. Dette kalles vist nok et "pop up slide card" og jeg fikk ideen fra en annen blogger som er en hauk på disse! For ideer og tips anbefaler jeg en titt innom Marianne. Jeg fulgte en link hun har lagt ut til en youtube video hvor trin for trin vises, og det var under dette prosjektet jeg fikk en real aha opplevelse: Jeg har et skjærebrett med inch!!! Her har jeg regnet om og regnet om og forkastet masse prosjekter som bare ikke blei riktig i cm... Aja, godt man lærer :o)

Jeg viser i allefall fram et førstegangsprosjekt (som bærer preg av å være akkurat det), som blei liggende lenge udekorert pga "inspirasjonssperre"? Uansett:


Mønsterarkene er fra Maja Design som de så ofte er, og bakrunn er vanlig bazzil. Stempelet er mini magnolia som er helskjønne og teksten er fra NSS. Har brukt spellbinders som vanlig, og om ingen har lagt merke til det har jeg fått nye som er heftig i bruk for tia: Sirkel og scallop.

Nærbilde får vitne om at jeg er fersk i fargelegginga når det gjelder tusj. Fikk teste Touch markere hos min kjære sambygding og kombinert med blyanter, ble dette resultatet. Blir nok mye øving framover da Promarkers er underveis og Prismacolor dompa ned i postkassa i dag.... Øvelse gjør mester?

Om noen vil teste denne type kort finner dere en grei tutorial her:
 http://www.youtube.com/watch?v=iYS2WIEOEbQ

- Elin








3 kommentarer:

  1. Ops! Da kom jeg plutselig inn her, prøvd før uten å lykkes. Pop-up kortet ditt er flott og du kan jamen fargelegge du da! Søtt motiv du har brukt også!

    SvarSlett
  2. Jeg er så imponert over deg, og det du får til <3<3<3 At du rekker alt! Og så nydelig og varierende alt er :) I morgen skal jeg bruke tid til å legge ut bilder på bloggen min også :) Har lyst til å være med i utfordringer, men syntes det er så vanskelig å finne ut av sånt....thihi....lærer vel med tiden :D

    Men, GLAD hver dag jeg ser i bloggen din :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk damer :o) Er så kjempekoslig at noen har glede av min galskap! Hihi! Har kanskje litt ekstra tid til hobbyvirksomhet nå som jeg har gradert svangerskapsperm, og er nok hakke værre på vinter en sommmer.. Men morro er det <3

    SvarSlett