lørdag 28. januar 2012

Pop up slide kort forsøk nr 2.

Da har jeg prøvd meg på dette pop up kortet igjen, med litt bedre hell denne gangen synes jeg.. Skulle ønske jeg viste eksakte mål for å få til å punche med MS around the page settene mine. Her har jeg gjort dette på et eget ark og limt i hop, men det er jo litt tungvindt om man ikke må?



Bakrgrunnspanelet er ark fra Kort og Godt, punchet med MS around the page Cherish, så har jeg limt på blonder og selve Pop up kortet. Har brukt en gammel bokside og rosa ark fra Me and My Big Ideas både inni og på tagen. Klippeark er fra Pion og ellers dekorert med kakeserviett, roser fra NSS, gassbind og en sommerfugel charm. Stempel fra Stempelglede :)


Har du lyst å pøve deg på et slikt selv? Da kan du ta en titt i et tidligere innlegg der jeg laget mitt første Pop up slide kort, der ligger en link til youtube tutorial på dette kortet.
- Elin

7 kommentarer:

  1. Yndigt kort i skønne farver. v.h. morkaren.

    SvarSlett
  2. Så flott kort:) Likte godt blonde servietten:) Herlige farger.

    SvarSlett
  3. Kjempeflott kort !!
    Nydelig bilde ,papir og pynt.

    Ang.å bruke punch rundt kantene så står målene i den papirlappen som fulgte med i pakken.Både i Inch og cm. Hvis ikke du har den,så gi en lyd så hjelper jeg deg med målene.

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  4. Tusen takk for kommentarer og tips <3
    Kjersti: Jeg har målene på MS, men det er eksakter mål i forhold til akkurat denne type kort jeg savner :) etter å ha punchet "around the page" så er det litt tricky å skjere på riktig plass for å få til luken man åpner, da man begynner å kutte midt på arket :) Om det hørtes logisk ut...

    SvarSlett
  5. Åhhh dette var nydelig!
    Lekkert med vintage og så masse lekre detaljer ♥

    Ang. størrelse og pop up, punch først, bruk deretter linjal og blyant, tegn der hvor du vil skjære og bruk skalpell for å skjære det til ;)
    Enkelt og greit og da kan du bruke de str du vil ;)

    Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg ♥
    Det varmer mitt hjerte!
    Ser ikke ut til att den vennskaps plate til Kort & Godt er å få tak i lengre..
    Finner den hvertfall ikke hos Bikuben eller hos Unik.
    Det er ei stor plate, med rødgummi stempler.
    Og massevis av flotte tekster om vennskap ♥
    Den andre platen er ifra Stempelglede og heter Min venn, den fant jeg hvertfall inne hos Unik hobby :)

    Håper det hjalp deg litt,
    klem fra Maya

    SvarSlett
  6. Takk for godt tips Maya :o) Og for så kjapp tilbakemelding! Imponert jo hehe... Fant forresten den Kort og Godt plata, men ikke stempelglede sin :p får nok leite litt til, men det var kjempefine tekster!

    SvarSlett