lørdag 14. august 2021

ArtJournaling med rispapir.

  Har du oppdaget og prøvd deg på RISPAPIR enda? Det er et morsomt produkt det! Finnes i uendelig mange variasjoner med alt fra stooore motiver til små detaljer, blomster, mønster, sterke og duse farger osv. Rispapiret er delvis transparent, løser seg opp når du har vann på det slik at du kan ta ut enkeltdeler om du vil. Det er slitesterkt når det er tørt, men om du fester det til en side (med feks gel medium, gesso ol) adoptere det seg til siden og går i ett med prosjektet! Ingen synlige kanter :D 


På denne siden har jeg jobbet med rispapir fra blant annet StudioLight: Busken i krukken, dottene på topp og bunn, samt teksten er alle rispapir som er festet med transparent gesso fra Amsterdam. Rispapir minner på en måte om servietter, bare sterkere. De kan fint brukes til decopage på annet en bare papir også. Da er det limet/festemiddelet som avgjør holdbarhet og styrke på sluttresultatet.


Jeg har grunnet siden min med Amsterdam Gesso først, så lagt på litt struktur med Marabu Acryl Paste og denne kule mandala-stensilen fra StudioLight. Når dette har tørket, fester jeg på rispapir og tørker litt underveis. Jeg bruker en tynn pensel med vann for å "frigjøre" motiv og elementer fra rispapiret. I dette tilfellet et A4 str ark, hvor jeg bare ønsket noen elementer.


Til slutt litt fargeeffekter med Van Gogh Akvarell og ikke minst detaljer med Posca og Sakura penner.

Produkter fra Van Gogh, Posca, Sakura, Amsterdam, StudioLight og Marabu distribueres av Global Hobby og Kunst. Du finner mer info om produktene på deres hjemmeside HER.

Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar