torsdag 5. august 2021

ArtJournal - Every artist was first an amateur.

 Jeg har laget en ny ArtJournal side i min Studio Light Art Journal. En meget praktisk bok i str 16x16cm, med solide akvarell-ark som er festet i boken ringklips. Veldig praktisk å kunne ta ut sidene man jobber med, og det gjør det også lettere å kunne bruke begge sider av arket :)


Jeg har grunnet siden med Amsterdam Transparent Gesso først. Deretter ar jeg lekt med Van Gogh Akvareller i gul-grønne toner. Jeg har brukt sjablong fra StudioLight sammen med Marabu Acryl Paste for å gi litt struktur i bildet. Da er det også straks mer spennende å leke med farger etterpå.


Jeg har stemplet med litt bakgrunnsstempler (tekst og netting) før jeg festet elementene mine: En blonderest, bilderammer fra Mintay, en nydelig grønn sommerfugl (for jeg har DILLA på sommerfugler, i fall dere ikke har oppdaget det), noen hvite blader og transparente blomster. Alle elementer bygget opp for å skape litt dimensjon i bildet.


Som siste finish har jeg fremhevet og skyggelagt med min favoritt: Koh-i-noor kullblyant, og til slutt litt splæsj med Marabu Mixed Media Art Spray i sort.

Elin.




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar