mandag 29. november 2021

Julekort med barn - del 3.

  Et siste inspirasjonsbidrag fra meg til deg; koselige julekort med barna på lag. Jeg har laget julekort med min lille gutt på 4 år, og avtrykk av hender, føtter og fingre er så utrolig koselige minner å ha å se tilbake på. Både for oss foreldre og for besteforeldre, tanter og onkler, faddere osv.


På dagens kort har vi brukt hele handa til dekor. Den er ikke trykket med maling, men tegnet rundt og klippet ut. Du velger selv farger og kombinasjoner her. Jeg valgte julerød kartong fra Papicolor, hvit kraft kartong for kontrast og narturfarget kraftkartong til selve hånden.


Fremgangsmetoden er veldig enkel og grei; Du hjelper den lille med å holde hånden støtt på underlaget, slik at du kan tegne rundt fingre med blyant. Deretter klippes hånden ut og limes på ferdigkuttet panel. Jeg har brukt vanlig limstift,  den fester godt og er lett å bruke. Jeg kan også anbefaler et enkelt og greit kuttebrett for å gjøre jobben enklere med rette kanter og brettekanter på kortene. Jeg bruker dette superkjekke Papirkutter brettet fra Staz, det klarer jeg meg ikke uten :p 


Så er det bare å tegne på en pen liten ledning med tusj eller pen. Jeg har brukt Sakura Pigma Micron sin penn i str 10 her. Deretter plukket jr ut fine perler som skulle bli julekuler, som vi festet med litt flytende lim. Øyne og nese fikk den også. Og så klart en julehilsen til slutt. Stemple fra både Kort&God, og Papirdesign.


Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar