fredag 26. november 2021

Julekort med barn - del 2.

Her kommer et nytt inspirasjonsbidrag med tips til koselige jule-syssler med de små (i hobbykroken). I dag har jeg og jr lekt oss med å lage fotavtrykk til koselige julereinsdyr ;)


Seeee så søte disse ble da! Denne gangen testet vi akvarellmaling i stede for akrylfarger. Jeg har brukt sort og hvit kartong fra Papicolor til base. Deretter fant jeg frem mitt Van Gogh akvarell skrin (pocket box type) og kledde jr i bare bleia :p Fryktelig moro å bli malt under foten, det kiiiiiler mamma!!!

Avtrykkene ble supersøte. Som du ser av første bilde, teste vi å kjøre dobbeltrykk med bare å spraye på litt ekstra vann, men da ble trykket litt for svakt synes jeg. Vi testet også med hvit maling på sort kartong (tanken var snømenn), men der ble akvarell for utydelig da den tørket.



Når malingen var tørket, klippet jeg ut fotavtrykket og limte det på en annen hvit kartong. Tegnet på reinsdyrhornene med litt maling, limte fast øyne og en rød perle til nese. Og så klart en koselig liten julehilsen i form av stempel fra Kort & Godt og Papirdesign.

På baksiden har jeg skrevet navn og dato på jr, slik at vi husker når avtrykkene ble foreviget ;)


Elin






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar