lørdag 13. november 2021

Om å holde sine ord: Utfordre deg selv!

 Har man sagt A, så må man si B også. Og jeg nevnte i sist innlegg at jeg kjører meg litt fast i A5 formatet på ArtJournalingen min. Så tenkte det var på tide å ta tyren ved hornene og utfordre meg selv litt. 

Ikke bare har jeg bestilt litt flere AJ i ulike format, jeg har laget min egen :D


Størrelsen er 20 x 20 cm. Jeg har laget forside og bakside av papp, og siene inni av tykke skisseark. Første test av formatet på forsiden dere ser her. så gøy!


Jeg har lagt på gamle boksider og notatark før jeg grunnet med blank gesso. Deretter har jeg brukt hvit gesso på enkete områder, for å lyse litt opp og skape variasjon. Blomstene er rispapir, og i tillegg har jeg lagt på struktur/tekstur med paste og stensil.


Fargelegging med vannfarger/akvarell og detaljarbeid med hvit og sort tusj-penn. Jeg bruker også en del kullblynter til å skyggelegge og markere rundt tekstene mine. Disse er fine å duse utover med fingeren, eller med vann om du vil.



Så hva tror du; er 20x20cm format noe å satse på?

Elin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar