tirsdag 15. mai 2018

17. mai layouts på løpende bånd.

I dag er innlegget mitt en del av et fellesinnlegg på Scrappelyst sin blogg, så om du ønsker deg mer 17 mai inspirasjon må du gjerne ta turen innom hovedinnlegget vårt der.

Jeg hiver meg på LO trenden og har scrappet en LO i str 8x8", med 17mai bilde av jentene mine fra i fjord. Det er så koselig å kunne henge opp nye LOer på rundellen min i gangen, og nå har jeg jammen en som passer til 17 mai også :D


Jeg har brukt kraft kartong fra Papicolor, som jeg kuttet til 8x8". Kantene er svertet med sort distress. Jeg har brukt acryl maling fra Amsterdam i fargene: cobalt blue ultramarine, titanium white og carmine. Jeg la opp fargene som i det norske flagget, og brukte en bred plastspatel til å påføre malingen og splattene. Jeg har pyntet med litt chipboards, noen enkle hvite sweetheart blomster, hvit vokset bommulstråd fra Kort og Godt og noen hvite malingssplatter for å skape litt liv. Jeg skriver mine små notater med sort pen fra Sakura Sigma Micron - sort (0,25 mm.).


Hvite malingssplatter har lenge vært en utfordring for meg, da jeg ikke har "knekt koden" for å få flytene hvit maling før nå i det siste! Tidligere har jeg forsøkt både penner og sprayer på flaske, uten serlig hell. Jeg har forsøkt blanco (tippex) også, med litt bedre hell. Men i senere tid har jeg lært meg til at Amsterdam Acryl maling (titanium white her) tynnet med vann, det er tingen ;) Splatt i vei med pensel.



Takk for at du titter innom meg :) Ser du noe du har lyst å shoppe selv? 
Produktene fra Papicolor, Sakura, og Amsterdam distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst. De fører også mange ulike verktøy og redskaper, så sjekk ut hjemmesiden deres for å finne din nærmeste forhandler.

Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar