onsdag 6. september 2017

Mixed Media med Art Crayons og Gesso (del 3)

 Min mixed media side nr 3 er ferdig! Denne gangen har jeg lekt med litt mer tekstur og pynt en tidligere:


Basen min ble til med tilfeldig kuttede firkanter av resteark, som jeg limte på A5 siden min før jeg grunnet det hele i hvit acryl gesso. Dette gjør jeg for lettere å kunne jobbe utover Marabu Mixed Media Art Crayons.  Jeg har valgt å legge de lyseste fargene oppå firkantene, og den mørkere blåfargen rundt firkantene. Dette for å gi firkantene en opphøyet effekt.


Jeg har brukt sort aquarell blyant og vannpensel fra Sakura for å markere kanter, før jeg har stemplet med bakgrunnsstempler fra både Creative Expressions og Papirdesign. Jeg har også brukt sort flytende enamel accents  for å lage swirler med.


Jeg har tynnet ut litt sort og hvit gesso, som jeg har splattet på for å skape litt mer liv i LOen, før jeg limte på litt dekor. Her har jeg valgt chipboards fra Scrapiniec, noen passende tekststrimler, farger og dots til å matche den deilige turkis-blå fargen i bakgrunn. Det er forøvrig Art Crayon i fargen himmelblå jeg har brukt her.


Jeg bare elsker hvor fargesterke disse krittene er, det er nesten litt magisk ;) Blir du litt inspirert til å teste selv? Legg gjerne igjen en link i kommentarfeltet så vi får se hva du skaper!

Innlegget kan også ses hos Scrappelyst.

Elin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar