mandag 2. mars 2020

Fargesprakende mixed media kort.

Jeg har koset meg med Mixed Media igjen, denne gang ble det tre fargerike kort. Selv om utgangspunktet var de samme, har jeg forsøkt å gi alle tre kort hver sine uttrykk:


Jeg har brukt rester av hvit kvistkartong fra Papicolor som base til alle tre. Limt på gamle boksider med Amsterdam Gel Medium (Matt). Så stemplet jeg med bakgrunnsstempel fra Marianne Design, bokstaver. Til slutt grunnet jeg med Amsterdam Gesso (Clear) før jeg la på Marabu Mixed Media Paste med stensil og lot tørke. Så lekte jeg med Marabu Mixed Media Art Spray <3 Digger disse altså, de er så fargesterke og herlige å leke med. Jeg har brukt fargene:  Cherry, Gentian og Black her.


Til det første kortet valgte jeg et passende motiv i matchende farger. Jeg synes kortet skulle få tale for seg, så jeg pyntet kun opp med en kakeserviett og noen enkle stjerner, i tillegg til teksten min. De hvite splattene er forøvrig utvannet akrylmaling.



Kort nummer to fikk et litt mørkere uttrykk, trolig fordi jeg valgte å male chipboarden min mørk. Sommerfulglene er hjemmeprodusert, om du vil lage slike selv så har vi en tutorial HER. (nr 119).
Jeg har spritet de litt opp med Sakura Gelly Roll penner i sort og hvitt. Jeg har også lagt på litt sort sytråd i tillegg til å sverte kantene på alle tre kortene med sort blekk.



Det siste ble ikke så ulikt nummer to, men her droppet jeg sort chipboard, og valgte vokset bommullstråd fra Kort og Godt i stede for sytråd. Jeg valgte også en større og lysere tekst for å gi et annet inntrykk av kortet.

Nr 1 ble min favoritt, i fall noen lurte ;)

Herlige produkter fra Papicolor, Marabu, Sakura og Amsterdam som er brukt her, distribueres via Global Hobby og Kunst. Du kan finne din nærmeste forhandler ved å sjekke ut hjemmesiden deres HER.

Elin.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar