onsdag 11. mars 2020

Grublis for mars - gjenbruk

Mars-grublisen hos Scrappelyst har denne gangen fokus på gjenbruk. Vi vil derfor se noe som gjenbrukes i en eller annen form. Det kan være f.eks klestags, bokser/esker, brosjyrer osv. Bruk fantasien og vis oss masse kreativitet med gjenbruk.


Jeg har laget en ny side til boken min, i mixed media stil, hvor jeg har brukt blant annet gamle kleslapper til å bygge opp side min. Jeg har bygd opp siden med klestagger og washi tape, deretter festet med gel medium. Jeg grunner med hvit gesso fra Amsterdam. Jeg har brukt stensil og paste til å skape struktur, før jeg har farget siden med Marabu Mixed Media Art Sprayer og Crayons. Blomstene er lagt på med decopage, og markert med Sakura Micron pen. Til slutt har jeg splattet med sort art spray og hvit blanco.

Jeg farger kantene med Marabu Mixed Media Art Crayons, som er fettstifter. De er utrolig myke og lette  å jobbe med når siden er grunnet først. Jeg bruker bare fingeren til å gni de utover med, men man kan bruke både papir, våtserviett, svamp eller andre medier.


Jeg synes det er morsom å fremhever kanter og strukturer i sidene mine, og velger derfor ofte en sort penn til å droodle med. Jeg bruker også en sort aquarell blyant som kan vannes ut til mer duse streker.

Vil du bli med på månedens grublis?

La deg gjerne inspirere av våre LO skisserKort Skisserfarge paletter og / eller tutorials

Grublisen vår har frist den 6.april 2020 kl 20.00  og reglene for deltagelse finner du her.

Elin

1 kommentar: