søndag 19. august 2018

Collect beautiful moments

I dag har jeg en ny Mixed Media side å viser dere i min art journal :) 
Denne gangen en side laget på resirkulerte merkelapper fra klær, og med vannfarger som primært medium. Jeg har valgt å lage en dobbel side, noe jeg ofte gjør, for da føler jeg at jeg får mer flyt i prosjektet mitt.


Utstyret jeg har brukt er følgende:
* Marabu Mixed Media Art Journal A5
* Van Gogh Akvarell - Pocket Box
* Sakura KOI Waterbrush str M
* Amsterdam Gesso White
* Hvit embossingbulver
* Marabu Mixed Media Paste - Sand
* Marabu Mixed Media Art Spray - Sort
* Akvarell blyanter - Sort
* Sytråd
* Stensiler
* Varmepistol
* Spatel
* Tekststrimler


Jeg startet med å feste sidene i boken min med kliper for å holde den åpen. Etter tips fra Katrine, er det smart å legge litt matpapir mellom siden du jobber på og den neste (på begge sider) for å forhindre søl og sammenklistring.

Jeg limte på merkelapper samtidig som jeg grunnet siden med gesso, flyttet litt rundt og fant de rette plassene. Deretter plukket jeg frem noen tekststrimler jeg hadde liggende (rester) og satte på de også. Grunnet med gesso og tørket.

Så la jeg på struktur i form av stensil og paste. Mens pasten var tørr, strødde jeg på hvit embossingpulver og varmet opp. Dette gir en kul effekt og overflaten på de embossede områdene absorbere ikke fargene senere. Jeg la på lutt sytråd for å skape litt liv, før jeg startet å leke med vannfargene.


Jeg har primært brukt rød og blå, med litt grått fr å skape variasjon. Lar med vilje noen områder være lysere og/eller uberørt. Jeg legger på farge med vann i penselen, både drar og splatter med penselen. Lar det tørke før jeg legger på mer i områdene jeg vi fremheve. Til slutt, når jeg er fornøyd, legger jeg på skygger med akvarellblyant og pensler over for å myke opp strekene.


Jeg splatter med sort Marabu Mixed Media Art Spray til slutt. Jeg har også lurt med en sommerfugl for å skape litt dimensjon i bildet, samt et blikkfokus.


Produkter fra Van Gogh, Sakura, Marabu og Amsterdam er alle distribuert gjennom Global Hobby og Kunst. Finn din nærmeste forhandler HER.

Elin






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar