tirsdag 7. august 2018

Bordkort - det lille ekstra.

Bordkort er noe mange setter pris på i større selskap: Bryllup, dåp, navnefest, konfirasjon, store runddager etc. Og variasjonene til bordkort er uendelig mange! I dag har jeg lyst å vise dere bordkort med det lille ekstra, som samtidig ikke er super-avanserte å lage :)


Kort & Godt har en dies som gjør denne jobben superenkel: Velg mønsterark etter tema og ønske, stans ut og gjør hva du vil derfra. Esken er et sett med to dies og heter 108653 Die256 - Eske med hjertehull 2563. Her har jeg laget noen eksempler på hvordan du kan lage bordkort til ulike tilstelninger :) 


 Med mønsterark fra Papirdesign, har jeg laget denne boksen til navnefest for baby :) Jeg har svertet kantene litt før jeg limer boksen sammen med 3L sin ekstremetape. Jeg velger en kraftigere tape en vanlig, da jeg er redd for at de skal sprette opp når de står en stund. Jeg har i tillegg til en liten kakeserviett, stanset ut en sløyfe med dies fra Marianne Design. Stempelet "Gullungen" er fra Kort og Godt. Og der det står gullungen kan man sette navnet til gjestene om man ønsker dette som bordkort.


På innsiden av boksen har jeg puttet en liten rull med love hearts til gjestene ;)


 Her er en litt annen variant av bordkort til dåpsbarn: denne er i lys blå med et lite sjokoladehjerte inni. Stempel også her fra Kort og Godt.


Denne boksen inneholder små rosa sjokoladehjerter, og kan brukes både til barnedåp for jente eller kanskje heller til bryllup? Den trenger ikke være bordkort, men kan også være en liten gjestegave. Og boksene kan romme så mangt. På bildet under har jeg tenkt bryllup og valgt en finere variant av sjokolade som "gave".



 Til slutt en litt kreativ ide til bryllupsbordkort. Her ville jeg byttet ut "kjærlighet" med navn til gjestene, eller kanskje hatt navnet i tillegg? Inni boksen lurer en liten romantisk overraskelse:


 Kjærlighet på pinne <3


Som dere ser gir en slik dies veldig mange ariasjonsmuligheter, og det er lett å tilpasse etter eget ønske og behov.



Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar