torsdag 6. januar 2022

LOST?

 Nytt år og nye muligheter! Vi er fem dager inn i 2022 og hobbyrommet står mørkt og nedstøvet... Ok det hørtes dramatisk ut, men det føles litt slik ut. Hobbytiden har blitt innskrenket til det minimale dette året, til fordel for videreutdanning og familieliv. Heldigvis har jeg noen prosjekter på lur som jeg ikke har delt før, og selv om våren byr på både mye jobb, samlingsuker på skole, hjemmeeksamen mm, så håper jeg å fine plass til en og annen dag i hobbykroken også <3 


En passende ArtJournal side i dag? Jeg har lekt med med nytt format igjen, denne gangen to sider på ca 21x21 cm hver. Boken er egentlig en skissebok, med litt for tynne sider til mixed media prosjekter. Men da jukser man litt og limer to og to sider sammen, grunner godt med gesso, bygger opp sidene med både boksider og tissuepaper, evt washi, og så har man en mye bedre base :)


Jeg har investert i en del nye stensiler i høst, og tester stadig ut på nye prosjekter. Denne var virkelig en innertier hos med <3 I tillegg har jeg lekt meg med translucent papirer fra MaremiSmallArt. Blomstene jeg har brukt her er klippet i flere deler og festet med gel medium. Når dette har tørket, har jeg lekt meg med Marabu Mixed media sprayer i ulike blå-turkise toner.


Når siden har tørket godt, egger jeg på detaljer med sort og hvit penn. Min enestående favoritt er og blir Sakura sine gellyroll penner i hvit og micron pigma penner i sort. Jeg har skaffet meg et brett utvalg av ulike tykkelser, og bruker også Posca tusjer i ulike tykkelser (til detaljering).  Som siste finish må jeg splæsje på litt hvit maling, det tilfører det lille ekstra føler jeg.



Til dekor har jeg valgt meg ut noen sommerfugler fra utvalget mitt, samt noen nydelige blå gemstones fra Marianne Design. De er dessverre ikke lett å få tak i lengre, men smarte meg handlet inn ett lite lager for lenge siden <3 Ordstripene er fra Tim Holtz.


Med det sier jeg takk for nå.
Det blir nok litt sporadisk og spontan blogging fra meg fremover vinter - vår sesongen nå, men plutselig er jeg her igjen :)

Elin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar