tirsdag 27. april 2021

The world is yours to explore - tagjournal.

  En litt annerledes side i tag-journalen min har blitt til. Annerledes fordi jeg ofte er både fargerik og munter i mine uttrykk, mens denne siden føles både mørkere og dypere en vanlig. Dessverre så jeg i etterkant av bildetaging at jeg hadde fått gesso på teksten min, så beklager dette ;) 

"The wold is yours to explore."


Tag-journalen min er hjemmelaget, av store tags som er satt sammen (med lim og washitape) til en bok. Sidene er ganske små, ca 7cm brede og i variable lengder. Det gir meg begrenset flate å jobbe på, noe som i starten var utfordrende. Nå er det bare variasjon ;) 

Denne siden er grunnet med Amsterdam Gesso White. Deretter stemplet jeg med et bakgrunnsstempel for å skape litt variasjon i bakgrunnen. Jeg har også brukt noen striper med washi tape , fra blant annet Studio Light. Jeg har brukt Marabu Acryl Paste (den hvite uten sandkorn), sammen med stensil, for å skape struktur i sidene. Dette gjør at fargene kommer tydeligere frem, og ikke minst variasjonen i dem.


Jeg har brukt to ulike medium når det kommer til farge: Marabu Mixed Media Art Crayons og Posca tusjer for å fremheve detaljer. For de som ikke kjenner til Art Crayons: Utrolig stilige oljekritter som lar seg aktivere med vann. De kan gnis utover med finger, våtserviett, stubb eller svamp uten å ha på vann, eller du kan bruke pensel og vann. Da kan du både hente opp farge fra krittet eller påføre kritt rette på bakgrunnen og jobbe derfra. De er utrolig pigmenterte og fargesterke, riktig moro å leke med ;)


Vinduet er motive fra et rispapir, påført med Amsterdam Gel Medium Matt. jeg har framhevet motiv og enkeltdetaljer i siden med Sakura Pigma Micron penner i sort. Tekststrimlene er fra blant annet Studio Lights Sticker Pad.

Produkter brukt i dette innlegget distribueres primært av Global Hobby og Kunst. Ta en tur innom hjemmesiden deres, dersom du vil finne din nærmeste forhandler :)

Elin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar