mandag 2. november 2020

Bokmerker

  Etter litt stillstand i bloggverden min, måtte jeg finne et mindre prosjekt å starte med for å komme i gang igjen. Det ble to små: Bokmerker :D Jeg hadde faktisk glemt hvor koselig det er å lage slike, og ikke minst hvor anvendelig de er. Både som gaver, til eget bruk, til ungene osv. Dette er også helt ypperlige prosjekter til å få brukt opp litt restepapirer på ;) 


Jeg har brukt mønsterark fra StudioLight (Paperpad 14,8x21cm PPSL109), sort kraftkartong fra Papicolor til selve tagen, fuglene og til banneren som er stanset med dies fra Papirdesign.
Jeg har brukt to ulike stempel her: Papirdesign - Nyt livet (PD18475) og Kort&Godt M-191. Jeg har letet frem embossing igjen, og her har jeg brukt Versamark wathermark stempelpute og superfint hvit embossingpulver. Jeg har brukt antistatisk svamp over overflaten først, for å få et skarpt og tydelig trykk når embossingpulveret smeltet.


Det er ikke alltid jeg pynter/dekorerer bokmerkene mine så mye, men i dag var jeg i modus for dekor. På toppen av tagen har jeg brukt hamp. Den var lys, så jeg farget den sort med Posca tusj for å få den til å matche  litt bedre. Jeg bruker blonde som kontrast, og de sorte bærene er fra Kort&Godt. Fuglen er stanset med dies fra Sizzix, og øyet er en selvklebende krystall fra Papirdesign.

Elin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar