torsdag 30. juli 2020

This moment is all there is.

En spontan Art Journal side som ble til under en leke/kose stund med jr ved kjøkkenbordet. 
Ikke alt er like planlagt og ikke alle sider jeg blir like fornøyd med, men prosessen er den viktigste for meg. Å kunne tømme hodet for litt rot, leke uten regler og rammer.

Denne siden er laget primært med vannfarger, type standard maleskrin :D
Jeg har grunnet først: Amsterdam Transparent Gesso er og blir min favoritt. Den funker også utmerket i hvit.


Jeg har brukt litt mønsterark - rester av ukjent opprinnelse. Revet noen striper og matchet fargen mot de, før jeg legger på litt Amsterdam Akryl - Titanium White. En riktig god, rik, dekkende hvit farge er vesentlig å ha om man driver aktivt med journaling. Den dekker, kamuflerer, prepper, kan blandes med litt vann for hvite splasjer +++ 


Når fargen er lagt på, har jeg brukt sort akryl sammen med stensil og våtserviett for å skape kontrast. Motivene er på rispapir, og med det lett å legge på med litt Amsterdam Gel Medium Matt. 


Når sidene er tørre, bruker jeg Sakura Micron pen i sort til å streke opp motiv, fremhever enkelte detaljer, legge til nye. Jeg føler at sidene mine må ha litt "doodling" før jeg kan si meg fornøyd.


Teksten er en transparent stickers. De små detaljene i form av bobler og stjerner er fra Studio Light sin diecut block fra "Art By Marlene".


Siden kan også ses hos Scrappelyst.

Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar