mandag 6. juli 2020

Hjemmelaget Art Journal - del 3.

God dag godt folk. Her kommer del 3 i min hjemmelagede Art Journal:


Til dagens side har jeg brukt følgende produkter:
*Amsterdam hvit Gesso.
* Diverse washitape for litt struktur.
Amsterdam Acryl i blågrønne farger.
* Stensil + våtservietter. 
Sakura Pen-touch 0,7mm., Sakura Micron og Gelly Roll i hvit.
* Tekststempel og blekk.



Siden er først grunnet. Deretter la jeg på litt washitape og laget bakgrunn med akrylmaling, stensil og våtservietter: Legger da på farge gradvis, legger på stensil og tørker frem motivet med våtserviett. Lar det tørke (evt jukser litt med varmepistol) og gjentar prosessen med neste farge.
Motivet fra Art By Marlene (Studio Light) valgte jeg ut først, så fargene er tatt igjen fra kjolen hennes.



Jeg følte at siden trengte en kontrast, noe som bryter litt opp i det monocrone. Da var disse søte øyenstikkerne helt perfekte! Hva er det med art journaing og innsekter forresten? Sommerfugler, bier, biller, øyenstikkere :p De passe liksom bare inn der <3



Jeg liker veldig godt å fremheve detaljer og å droodle litt på sidene mine, der er Sakura min store helt altså! Jeg har et knippe penner og tusjer som går igjen:

* Sakura Gelly Roll i div farger, spesielt hvit til highlights. Kommer i ulike tykkelser, men er ikke vannfast. Egner seg til siste finish og detaljearbeid.
* Sakura Micron, primært i sort med ulike tykkelser, er vannfast.
*Sakura Pen- Touch, kommer i like tykkelser og farger. Jeg bruker primært sort og hvitt. Vannfast.

Det var dagens lille tips fra meg ;)
Om du ønsker å teste noen av produktene brukt i dette innlegget, gå inn på hjemmesiden til Global Hobby og Kunst. Der kan du finne din nærmeste forhandler.

Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar