tirsdag 14. april 2020

Faces - Art Journaling med akvareller.

Jeg forsker videre på ulike produkter å skape art journals med. Denne gangen har jeg dratt fram mitt Van Gogh pocket box akvarellskrin, for å se hva akvarellfarger kan skape i boken min.
Det kule med akvareller er at man kan gjøre de akkurat så svake eller sterke som man selv ønsker, basert på mengden vann man benytter. 


På denne siden har jeg prøvd å ikke bruker for mange elementer. Jeg har laget litt struktur med en mursteins stensil og Marabu Akryl Titanium White. Da blir strukturoverflaten glattere en med paste, og fargen flyter litt lettere. Deretter sprayer jeg vann inn i akvarellskrinet mitt og bløter opp fargene. Jeg bruker i tillegg en Sakura Koi vannpensel til å påføre farger med.


Jeg har primært brukt mine blåtoner, et hint av lilla og den grå. Variert vannmengde for å få varierende styrke på malingen. Når malingen er påført har jeg brukt en serviett med ansikter fra Diana Wekly, som jeg påfører med decopage lim. Når jeg bruker serviett, fjerner jeg det bakerste hvite laget før jeg legger på motiv/tekst. 

* Et lite tips er  å ta en ren pensel med rund tupp, dyppe den i vann og dra over servietten tett på motivet. Deretter kan du dra serietten fra og få ujevne kanter. Dette bidrar til at når du fester motiv/tekst til siden din, blir kantene mindre synlige og lettere å kammuflere.


Den hvite bakdelen av servietten bruker jeg til å trykke opp tekstene mine, i dette tilfellet tekster fra Dylusions. Deretter festes de til siden med decopagelim eller gel medium på lik linje med motivet. Jeg har streket opp rundt begge deler med Sakura Micron Pen i sort.


Kantene mine er svertet med sort Marabu Mixed Media Art Crayon , men splattene er laget med akvarellfargene mine.

Produkter fra Van Gogh, Amsterdam, Marabu og Sakura føres via Global Hobby og Kunst. Sjekk deres hjemmeside for å finne din nærmeste forhandler :)

Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar