torsdag 11. desember 2014

Grublis for desember - Lag julepynt

Da er vi klare for årets siste grublis hos Scrappelyst! Siden vi er i desember, må det selvfølgelig være julerelaterte utfordringer, og denne gangen vil vi se JULEPYNT. Det betyr at LO'er og Kort får ta en pause, mens diverse dekorasjoner skal fram i dagens lys.

Her er årets julekreasjoner i mitt hjem:

 Jeg i laget julekuler av ulike sirkler og stjerner som er stanser ut med dies. Småjentene er ofte med på dette, di elsker å rote i restekassen min og lage sirkler av feks julemønsterark. Her har jeg brukt kraft kartong og pyntet opp med sjablong og paste. Kartong og ulike typer paste finnes hos Global Hobby og Kunst. De har også hamp og div pynt til oppheng og under "kulene". Disse passer fint både til juletre, eller til å henge i vindu på feks kvist.
 
 
Her har jeg stanset ut med hjertedies i stede for sirkler. De finnes i mange varianter hos Global Hobby og Kunst. Mønsterarkene er fra Papirdesign. Denne tenker jeg får føle av flere hjerter, og skal henge i vinduet mitt på kjøkkenet.


Jeg har også testet noe nytt i år, en juledekorasjon laget med gamle syltetøyglass! Her har jeg handlet inn div julefigurer jeg synes er fine (engler hovedsakelig), juksesnø og glitter. Jeg fester figuren til lokket og fyller glasset med passende mengde glitter og snø. så er det bare å skru på lokket og snu opp ned ;) Litt hamp og blonder hører med til jul, og vips.. en koselig bordpynt.


Håper du fant litt inspirasjon her hos meg i dag.
Grublis utfordringen vår står åpen til  6.januar kl 20.00 

Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar