tirsdag 28. desember 2021

Ikke kast restene fra juleprosjektene: Lag pakkelapper :)

 Jeg har sikkert sagt dette mange ganger allerede, men IKKE fin på å kaste rester fra diverse juleprosjekter. De er perfekt til å lage pakkelapper, både til julen som kommer og neste års jul. Og de trenger ikke være verken avanserte, detaljerte eller veldig tidkrevende.

Disse pakkelappene er veldig enkle, tar kort tid å lage (om du har litt dies og en kuttemaskin feks), og det blir lite svinn på nydelige julepapirer:



Her har jeg brukt kraft kartong fra Papircolor til base, og mønserark fra Papirdesign til toppen. Jeg har klippet ut striper med julehilsener fra gamle juleark (også dette Papirdesign, om jeg ikke husker feil), som passet perfekt inn her. 



Kantene er svertet med distress blekk, også har jeg sprutet på litt hvit akrylmaling for å skape litt effekt på pakkelappen. Teksten er bygget opp med 3D puter og til feste har jeg brukt hamp.


Her er en litt annen variant: I reste-boksen hadde jeg stansede sirkler i sort. De har jeg gitt et hint av hvit kritt, satt på julestjerne (dies fra Kort og Godt) og et hint av rødt for å gi litt mer julefølelse. Teksten er fra en eldre stempelplate fra Norsk Stempleblad/Ett Trykk.

Elin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar