torsdag 9. desember 2021

ArtJournaling i A4 størrelse!

 Det er en første gang for alt, og i dag har jeg forsøkt enda et nytt format på Art Journal. Denne gangen er boken i str A4, og jeg prøvde første runde i stående format:


Bakgrunnen er bygget opp med gamle boksider med tekst på. De er limt på med gel medium og etterpå grunnet med clear gesso for å få best mulig overflate å jobbe på. 
Fargene jeg har brukt, er Stabilo blyanter som er vannløselige, og superlette å jobbe med. De lar seg dra utover både med og uten vann, minner mye om acryl crayons fra Marabu. Fargene har jeg forsøkt å ta igjen fra motivet mitt, som er et rispapir fra Maremismallart.


Jeg har forsøkt å fremheve naturlige linjer i siden, både med farger og til slutt med sort penn. Mønsteret er lagt på med stensil og distress blekk, så det ventet jeg med til slutt. (Siden distress ikke er vannfast).

Jeg har stemplet litt med tekststempel, og lagt til ord fra Tim Holts, som er fremhevet med penn.


Jeg har piffet opp motivet litt, med noen utklipte blomster og en sommerfugl, i tillegg til å streke opp konturene for å fremheve vasen litt. Til slutt har jeg splæsjet på hvit maling. Det synes jeg gjør hele finishen på siden, og er en kul kontrast til de ellers dempede mørke fargene.



Elin








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar