mandag 22. november 2021

Julekort med barn - del 1.

I dag tenker jeg å gi dere litt inspirasjon til koselige juleaktiviteter med de små. 
Og resultatet blir koselige julekort eller bilder som kan gis både i gave og som julehilsen i posten :) 
Eller kanskje du har lyst å lage noen ekstra søte og barnevennlige gavelapper i år?

Jeg har laget tre ulike julekort-prosjekt med minien min, og her får du sluttresultatet i tillegg til oversikt over produktene jeg har brukt:


Jeg har brukt Papicolor sin sorte kraftkartong til bakgrunn, og rester av hvit kraftkartong til base for prosjektet. Her kan du bruke mange typer ark, men jeg anbefaler litt stivere papir for å ha litt stødige arbeidsforhold ;)


Først har jeg streket opp ledningen på julelysene. Jeg har brukt Sakura Pigma Micron sin sorte penn i tykkelse 10 her, men du kan bruke hva du vil og hvilken farge du ønsker. Deretter har vi brukt Amsterdam Standard Akryl maling. Jeg har valgt ut litt typisk klare julefarger til julekulene. Og her trenger du små små mengder maling, en dråpe av hver er nok.


Så har junior dyppet fingeren i en og en farge, før mor har veiledet fingeren til å treffe ca på løken i snoren ;)  Og vipps: nydelige, personlige julekuler med minis fingeravtrykk foreviget på papir <3
Et lite tips: om du velger akryl som meg, så ha en våtserviett klar. Akryl tørker ganske fort og kan sitte litt igjen dersom den ikke tørkes av raskt. Du kan fint bruke andre typer maling som er vannbasert, bare den er litt fargesterk ;) 


Når malingen har tørket, har jeg highlightet noen av kulene med hvit penn (jeg sverger til Sakura Gelly Roll her), og så klart stemplet på en koselig julehilsen. Stemplene jeg har brukt, er blant annet fra Kort og Godt og Papirdesign.


Elin.


 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar