søndag 6. juni 2021

Art Journal: Next week has been exhausting!

  Noen dager (uker - måneder - år?!) er bare SÅ kaotisk i hode mitt, og da er Art Journaling en utmerket måte for å bli kvitt litt rot. La farger, uttrykk, sitater og motiver forflytte alle tankene som sitter fast inni hodet, til papiret i stedet:


Jeg bruker som vanlig min A5 Marabu Mixed Media Art Journal, og fremgangsmåten er som de fleste sider: Jeg bygge opp siden med gamle boksider, noteark ol. Her har jeg brukt noen nydelige blåe collageark fra Studiolight sinne Collageark A4 blokker (ArtByMarlene serien). Disse har jeg revet opp litt røft, og festet med Amsterdam Transparent Gesso, da siene er veldig tynne og delikate, lette å jobbe med. Deretter har jeg grunnet med samme type gesso, samt litt Amsterdam White Gesso.


For å få litt struktur på siden, har jeg brukt en Studiolight stensil (fra "Just lou" serien) sammen med Marabu Acryl Paste (vanlig hvit, uten korn i). Denne pasten kan jeg virkelig anbefale til bruk med stensil, den er akkurat passe tykk og tynn, flyter ikke for lett utover under stensilen, men gir veldig fine trykk og tørker lett. Den kommer i praktisk tube, noe som gjør den lett å håndtere og evt pakke med seg på treff.


Jeg har brukt Marabu Mixed Media Art Sprayer for å gi litt farge til siden min: Skyblue - Gentian - Plum - Black. Når alt har tørket, bruker jeg en tynn Sakura Pigma Micron penn i sort til å streke opp litt detaljer, samt et tilfeldig teks stempel her og der. Jeg har splattet litt med hvit akrylmaling.


Både motiver og tekst strimlene er fra StudioLights ArtByMarlene. Tekststripene kommer i en super Sticker Pad med mange ulike sitater i både sort, hvit og kraftfarget bakgrunn. En utmerket investering dersom man er ny (og gammel) i ArtJoural-verden. Her finnes tekst til et hvert prosjekt. De hodeløse damene (Som egentlig ikke er hodeløse, bare satt sammen slik av meg ;) er fra en Studiolight Die Cut blokk.

Produkter fra Amsterdam, Studiolight, Marabu og Sakura distribueres av Global Hobby og Kunst. Kontakt de gjerne for mer info om produkter eller forhandlere nær deg.

Elin.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar