onsdag 23. juni 2021

AJ teknikk på store tags.

  Med en ny type tags i skuffen min, hadde jeg lyst til å overføre teknikkene jeg bruker i mine ArtJournals, til disse tagsene. Taggene er fra Studiolight - Essentials Tabtags fra Art By Marlene. Kvaliteten er litt tykk og med det helt perfekt for både spray, maling, lim ol.


Jeg har gitt tagene mine to ulike uttrykk, mest for å teste både stiler og medium, så en kort beskrivelse for hver av dem følger:


Jeg limte på en gammel bokside først, brukte Amsterdam Transparent Gesso. Deretter la jeg på litt tekstur med stensil og Marabu Mixed Media Akryl Paste (hvit). 


På pulten hadde jeg litt rester fra siste AJ prosjekt: Litt mønsterark fra Studiolight, en oppklippet ramme, blonderester, en chipboard bit, litt hug snug, noen ferdigklippede sommerfugler og halvperler fra Staz. Jeg ar også lagt til noen ord, på tykk pap, fra Tim Holtz. 


Og så klart splæsjet på litt uttynnet hvit gesso. It's all about the details ;)



På tag nr to valgte jeg en litt annen fremgangsmåte. Også her har jeg limt på litt revene boksider først, med Amsterdam Transparent Gesso. Deretter grunnet jeg over med hvit gesso og stemplet litt tilfeldig her og der med teksstempel. Jeg kostet støv av en mappe med transparente klistremerker, og fant blomster i sort hvitt som skaper bakgrunn her.


Deretter limte jeg på litt resteark, osteklut og litt mer boksider. Blomsterelementene og sommerfuglen er fra Studioligt Die Cut bok - JL Butterfly Collection. Og tekstene har jeg tatt fra et Studiolight ArtByMarlene Sticker pad.


Jeg har brukt Sakura Pigma Micron pen til å tegne opp blomsterstilker, og splattet med både hvit gesso og Marabu Mixed Media Art Spray i matchende farge.


Produkter fra Studiolight, Amsterdam, Marabu, Staz, Hug Snug og Sakura distribueres via Global Hobby og Kunst. Besøk gjerne deres hjemmeside for å finne din nærmeste forhandler.

Elin.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar