søndag 28. juni 2020

Hjemmelaget Art Journal - del 2.

Her kommer del 2 av Art Journal prosjektet mitt, og i dag skal dere få se første side i albumet!
Første side ble litt "prøve og feile" prosjekt føler jeg. Litt rusten på journaling, og litt uvant underlag å jobbe på. Men slik ble den:


Produktliste for denne siden som følger:

Amsterdam Acryl i fargene : Primary yellow, quinacridone rose, ultramarine voilet og titanium white.
Sakura Pen-touch 0,7mm., Sakura Micron og Gelly Roll i hvit.
* Stensil og vrserviett.


Først grunner jeg siden, noe jeg alltid gjør før jeg starter å jobbe. Deretter legger klippet jeg ut sirkler fra collageblokken min og tok igjen fargene fra sirklene i akrylmaling. Sirklene festet jeg med gel medium. Akryl har jeg lagt på i små dråper, og dratt utover med fingeren. Etterpå har jeg lagt på stensil og tørket med våtservietter for å få frem mønster.


På denne siden synes konvolutten godt, på de kommende sidene har jeg forsterket sidene med kort da jeg så at selve konvolutten krøllet seg litt under de fuktige mediene.


Jeg har laget detaljer med Sakura Pen-Touch, synes det er moro å fremheve og droodle litt. Den er akkurat passe tynn og samtidig blir den klar sort i farge. Jeg har forsterket mønstrene i collage papirene, samt lagt til egne elementer.


Produkter brukt på prosjektet, distribueres av Global Hobby og Kunst.
Finn din nærmeste forhandler på deres hjemmeside.

Elin.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar