tirsdag 7. april 2020

Thank you - Art journaling med distressreinkere!

Er det en ting jeg digger med kunst, hobby, scrappbooking, art journaling! så er det at det ikke finnes grenser. Man gjør hva man vil, hvordan man vil, når man vil og MED det man vil ;)

Jeg har filosofert over mixed media verden, og hvilke ulike fargemedier man kan bruker når man lager slike prosjekter. Med det kom jeg på at jeg aldri har laget en art journal side med distress ink, eller reinkere. Så her kommer mitt forsøk med blekk. Til informasjon har jeg har brukt ranger sine refillere til distressputer, sammen med vann og pensel:


Jeg har fast prossedyre på fremgangsmetode; Lim sammen to sider, grunn med clear eller hvit gesso (jeg bruker de som er fra Amsterdam), lim på washitape, tissuepaper og/eller mønsterpapirer med Amsterdam gel medium. La tørke ;) 

Deretter lager jeg struktur med stensil og paste fra Marabu Mixed Media. Jeg har utallige variasjoner av stensiler i hobbykroken min, men denne er min siste anskaffede og den er fra Aall Create. 


Klar til å farge siden, fant jeg frem 3-4 farger i rosa/lilla/brun toner. Jeg prøvde først med noen dråper på ett plastlokk, som jeg dyppet pensel i og påførte med. Erfaringen er at ink er mye svakere pigmentert en de mediumene jeg er vant til å bruke (akryl, akvareller, crayons, spray).  Dette gjorde at jeg fikk behov for å fremme litt sterkere kontraster på kantene av sidene.


Etter gjentatte forsøk med bare blekk, måtte jeg kaste inn håndkleet og finne frem mine elskede Marabu Mixed Media Art Crayons for å få den kontrasten jeg ville ha. Jeg har brukt sort og litt lilla på kantene. Til dekor har jeg klippet ut og limt på blomster ,som jeg etterpå har markert med Sakura Micron pennen min. Jeg har også brukt kullstifter til å skyggelegge litt.


Konklusjon: Jeg liker fargene litt sterkere en jeg fikk de med bare reinkere fra ranger, men art crayons gjør susen ;)

Og for de som lurer, og har spurt; Jeg lager vite splasher med å vanntynne litt Amsterdam Titanium White Akryl maling og kakker på med pensel.

Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar