torsdag 23. april 2020

Be strong alone - Art Journaling.

Jeg byr på en ny side i min Art Journal i dag, denne gangen har jeg lekt meg med Marabu Mixed Media Art Sprayer <3

I tillegg har jeg gjort noen nye investeringer, som er testet på denne siden: Jeg har skaffet meg kullstifter OG kjøpt inn litt nye washi-taper.


Som vanlig starter jeg med å lime sammen to sider. Dette rett og slett for å ha litt tykkere og mer motstandsdyktige sider å jobbe på. Jeg har brukt tissue wrap paper fra Tim Holts, i tillegg til washitape på bakgrunnen. Disse fester jeg med gel medium fra Amsterdam. Etterpå grunner jeg med clear gesso fra Amsterdam, før jeg legger opp enkelte felt med hvit gesso også. 


Deretter påfører jeg struktur med hjelp av paste og stensil, er har jeg brukt Marabu Mixed Media Paste og stensil fra Tim Holtz. Så er det frem med artsprayer, også de fra Marabu. Her har jeg brukt lilla og rosa toner. Jeg bruker sjeldent å spraye, are skrur av korken og påfører med røret. Deretter aktiverer jeg med å spraye på vann og snu og vende på boken min.


Jeg synes det er gøy at tekster, strukturer og bokstaver står litt opp-ned og på skakke, så det gjør de ofte hos meg. Når fargene er tørket, stempler jeg med tekststempel og lager meg noen ringer rundt om. Dette for å skape liv, kontrast og spenning i siden. Jeg har brukt kullstift til å markere og lage kontraster. Jeg har også brukt sort art spray til å splatte med. I tillegg bruker jeg ofte sort og hvit Marabu Mixed Media Art Crayon i sort og hvit på sidene mine, for kontraster.



Jeg har droodlet litt med Sakura sin micron penn, den er vannfast og synes godt. (Her har jeg brukt sort nr 01). Til pynt har jeg valgt noen ord, de er fra en av mine store inspiratorer innen mixed media; maremiSmallart. Jeg har også kjøpt inn noen nye dekorelementer fra Tim Holtz, disse vingene feks.


Avslutter med å tipse dere om at jeg bruker primært utstyr jeg får tak i gjennom forhandleren Global Hobby og Kunst. De førere produkter fra Marabu, Amsterdam, Sakura ++ 
Ta en titt innom deres hjemmeside HER for å finne din forhandler.

Elin.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar