fredag 23. mars 2018

Påskeegg med ny vri?

Påske er tid for fri, sol, skiturer, sol, appelsin, sjokolade, sol, påskepynt, glemte jeg å si SOL?? og ikke minst PÅSKEEGG :D
Men hvem sier at påseegg må være gule, grønne, kjedelige? 
Årets påskeegg fra meg er alt annet en kjedelig i allefall! Det er laget i mixed media stil, og det er rosa og lilla <3

Jeg hadde flere gamle egg på lur i skapet, som virkelig hadde behov for en oppgradering. Så da var det fram med gesso... MYE gesso :p Og tissuepapir for å dekke over grelle farger og skape litt tekstur. Når gessoen tørket, fant jeg fra, masse blondeslomper, litt osteklut, chipboard, blomster og bling.

Først limte jeg fast osteklut og blonder, og her bruker jeg ofte bare gessoen til å feste med. Da både fester og grunner jeg samtidig. Deretter pyntet jeg med chipboard og blomster, og litt metall. Grunnet en tur til og så var det klart for å få på farge!

 Jeg har brukt Marabu Mixed Media Art Spray i fargene: Raspberry, Aubergine, Plum, Lavender, Sølv og Sort. I tillegg har jeg brukt en hvit spray for å få lyse partier på toppen. Jeg sprayer i flere runder, prøver å få skarpe farger noen plasser og dusere felt andre plasser. Sølvsprayen er genial for å fremheve feks blomster, den gir en nydelig glans og funker utmerket som highlighter sammen med hvit gesso.

Når egget er tørt, går jeg over med pensel og gesso for å fremheve detaljer som chipboard, blonder og metall, senter på blomster ol. Jeg har også brukt noen delikate gems fra Marianne Design til dekor.

Vil du ha et slikt påskeegg, eller er det for langt utenfor komfortsonene? ;) 
Marabu Mixed Media produkter og Marianne Design produkter distribueres av Global Hobby og Kunst.

Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar