søndag 19. november 2017

Mixed Media med Marab Art Crayons og Paste

Det er dags for en ny Mixed Media side fra meg, nr 9 i rekken og snart har jeg alle 12 på plass! Må si jeg gleder meg til å få satt de sammen og hengt på veggen, for disse fargerike sakene lyser opp hverdagen min :D


Her har jeg laget nøytral base med stensil og Mixed Media Acryl Paste (jeg bruker hvit farge). Etterpå har jeg gått over med et strøk gesso for å preparere siden min. Det er så mye enklere å jobbe med crayons når siden er grunnet, for da kan de smøres utover der man vil.


Her har jeg jobbet med fargene Skyblue - Plum - Lavendel - Sort. Elsker disse nydelige lilla- og blå tonene sammen, de skaper himmelsk harmoni eller hva?! Jeg har stemplet med vannfast blekk og søm-stempler litt her og der, og markert noen av trekantene i pasten med aquarellblyant i fargen sort. Den drar jeg utover med vannpensel for å ikke få så harde streker. 

Som dere kanskje ser på bildet, har jeg flere lyse partier oppå det mørke. Dette er et nytt produkt for min del, Cosmic Shimmer Pixie Powder heter det, og føres via Creative Expressions. Her har jeg brukt fargen White Pearl Mixer, som etterlater et skimrende resultat. Pulveret kommer på flaske med tynn tut/spiss, og kan tappes forsiktig på prosjektene. Om du har fuktig bakgrunn, vil pulveret straks absorberes og feste seg. Det er meget drygt og pigmentrikt, og gir skikkelig kul effekt!


Jeg har også brukt litt Mixed Media Art Spray i fargen Raspberry her, bare tappet på med slangen som stikker ned i sprayflasken for litt splatter her og der. En sommerfugl har fått bli med også her (bittelitt dilla på sommerfugler kanskje?), og noen tekster som gir en liten "boost" i hverdagslivet.


Om du har lyst å bli bedre kjent med den store Marabu Mixed Media verden, anbefaler jeg en titt HER. Global Hobby og Kunst fører nemlig masse flotte produkter som selges via ulike forhandlere i Norge :) 

Innlegget kan også ses hos Scrappelyst.

Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar