torsdag 23. mars 2017

Lysglass til hverdagsbruk.

Mens vi enda er inne i den mørke tiden av året vårt, passer det godt med masse dekorative lys i hjemmet. Jeg er stor tilhenger av lys glass, og hva er vel kulere en å lage sine egne?

Her har jeg to ulike variasjoner, den ene basert på fetaost glass og den andre fra gamle glass fra kjelleren til oldemor!


 Dette er skikkelige oldemorglass! I utgangspunktet blankt, med lokk og metallklemmer. Jeg har valgt å froste glasset med matt decoupage lakk som jeg dubber på med svamp. Resultatet blir supert, selv om det ser veldig skjoldete ut mens det tørker. Når glasset er tørt, bruker jeg rub-onz fra Staz (her fra paten "Hjem og familie"), Jeg pynter opp glasset med litt hamp, charms og fyllet med dekorsand. Så er det bare å tenne lys, ekte eller elektrisk ;)

Ett glass til etter samme fremgangsmetode som over.

Fetaostglassene mine blir også behandlet på samme måte som nevnt over, men først må de vaskes grundig slik at all olje blir borte, og alle papirrester blir borte. Om det sitter igjen noe, vil frostingen av glassene bli veldig lite pent. Veldig fin finish på disse med seks kanter, og jeg tipper der er mange flotte glass som kan gjennbrukes i skap rundt om.

Elin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar