onsdag 16. mars 2022

BELIEVE

 Et eksperiment går ikke alltid som forventet, og det er denne dobbeltsiden et bevis på. Jeg ønsket meg en mindre journal, bestilte en i ca 12x12 cm og gledet meg stort til den skulle komme. Også var den kraftfarget!! Panikk, krise og indre kaos er ordene jeg følge da jeg så den... ingen inspo, ingen tanker om hva jeg skulle gjøre, hvordan lager man journal på kraft-bakgrunn da? 

Etter konferering og råd fra en scrappe-venn, bestemte jeg meg for å beholde boka og prøve:


Viste du at kraft får farger til å POPPE?? Så gøy :D Jeg brukte samme teknikk som vanlig, med å legge boksider på først, deretter grunne med både transparent og hvit gesso over sidene. Jeg ville egentlig bare teste fargene her, og gikk for akryl som ofte synes godt. Det gjorde de her også.


Jeg har brukt stensiler fra både Maremismallart og Studiolight, og boblene er laget med en enkel svamp. Deretter har jeg lekt med kullblyant og restene av malingen for å lage skygger og kontraster.




Jeg må innrømme at jeg likte dette veldig godt, og er allerede i gang med å utforske flere muligheter med kraft som bakgrunn. Kontrastene mellom mørkt og lyst gir virkelig spennende effekter. Ønsker meg tips og triks og ideer til hva man kan gjøre med disse kraftfargede sidene, så gi meg gjerne et vink.

Elin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar