mandag 9. juli 2018

Be a voice, not an echo.

I dag har jeg lyst å vise dere en ny side i min artjournal. Jeg har kanskje nevnt det tidligere, men i høst skaffet jeg meg min første art journal. Valget falt på Marabu Mixed Media Art Journal i str A5. Sidene er tykke og gode, og størrelsen er helt kurant for min smak. Da kan jeg velge om jeg vil lage enkeltsider eller dobbeltider i samme stil.Bilderesultat for marabu mixed media art journal A5
Det har blitt noen prøve og feile sider i denne boken, men i dag tenkte jeg å vise dere en av mine første sider med Amsterdam Acryl Maling. Jeg var så lur å investere i et sett med 24 ulike acryl tuber i små str (20 ml), også måtte jeg jo såklart kjøpe noen ekstra da :p Er det ikke typisk? Uansett! Her kommer en beskrivelse av min prosess:


Først valgte jeg siden jeg ville bruke. Og her stritter jeg i mot meg selv altså, for jeg er egentlig ordensfreak og systemfreak til fingerspissene! Men i denne boken har jeg jobbet litt hist og pist, ikke kronologisk. Dette av den enkle grunn at det er litt vanskelig å bruke varmepistol på sider der det allerede er laget noe på andre siden. 

Uansett: Jeg velger siden min, bruker to klips (en på hver side) for å holde siden på plass. legger litt matpapir på baksiden av hver side (takk for tips Katrine!) for å unngå søl, og begynner med å grunne med hvit Amsterdam Gesso. Jeg har valgt meg ut noen digitale filer jeg ville jobbe med, denne gangen fra Allegradigital.  Jeg valte noen teksttrimler og sommerfugler til dekor. Så begynte jeg å bygge siden min. Gamle revene boksider og tekststrimler limte jeg på med Amsterdam Gel Medium Matt. Så var det tid for akrylmaling.


I hode mitt ville jeg ha litt regnbue-effekt, så jeg alte farger ut fra dette. Jeg har brukt følgende farger på hele prosjektet: Titanium white, carmine, orange, primary yellow, brilliant green, cobalt blue ultramarine og  phthalo blue violet. Jeg har lagt litt av hver maling på et plastunderlag, og litt ekstra med hvit som jeg stadig er å mikser borti. Så påfører jeg malingen med fingrene rett og slett. Legger de mørkere tonene ytters, og de lyse mot midten av siden.


Når malingen er tør, bruker jeg Marabu Mixed Media Paste i fargen hvit, sammen med en stensil for å få litt struktur i siden. Jeg bruker også en våtserviett for å trekke bort litt av malingen fra tekststrimlene.


Til slutt setter på sommerfuglene til dekor og skyggelegger teksstrimlene og sommerfuglene. Outlining gjør jeg med Sakura KOI Watherbrush i str M og Van Gogh akvarell fargen 708 Payne Grey. 

Jeg følte at siden min manglet noe, så jeg dro fram en stensil med mandalatype effekt, og droodlet rett på siden med Sakura Gelly Roll Stardust pen i en lillatone.


Produktene jeg bruker fra Amsterdam, Marabu, Sakura, og Van Gogh føres i norge av Global Hobby og Kunst. Titt innom siden deres for å finne din nærmeste forhandler, om du ble fristet til å shoppe litt.

Elin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar