torsdag 17. august 2017

Mer inspirasjon til august-utfordringen hos Scrappelyst.

Det er klart for en påminnelse om månedens utfordring hos Scrappelyst, og månedens oppgavetekst lyder slik:

"Bruk et produkt som begynner på første bokstav i fornavnet ditt.
Her er det lov å bruke både norsk og engelsk navn på produktet, og det er lov å være litt kreativ med navn. Heter du Marit kan du f.eks bruke maling. Andre eksempler er Berit - button, Siri - snøkrystall, Cecilie - chipboard, Line - lim osv."

Jeg har da bokstaven E, og da valgte jeg embossing teknikken. Her har jeg laget to kort i samme stil.


Kortene måler 6x6" og er brettet på kraftkartong. Kraft ble rød tråd i disse prosjektene, både i rammer, farger og kartong. Jeg har brukt mønsterark fra bl.a Marianne Design. Stempeltrykkene er fra Kort og Godt, og er embosset i hvit fint embossingpul på kraft. Selve formen er stanset med en Papirdesign dies "Vaffel", og bikube nettingen er stanset ut med Kort og Godts dies "Die-212". Jeg har også brukt en die for å lage grenene rundt blomstene, den er fra Kulricke. Blomster fra I Am Roses.


Kortet har alt i alt 5-6 paneler, med kartong-ramme rundt mønsterarkene. Jeg har laget juksesøm rundt kantene, og lekt meg med både gesso og frantage, i tillegg til alt det overnevnte.


Du skal fremdeles levere bidragene ditt via inlinkz under hovedinnlegget med oppgaveteksten, som du finner HER. Der ligger også regler for deltagelse og tidsfrist :)



Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar