tirsdag 22. mars 2022

Artjournaling - wings.

 En journalside i den gode gamle marabu mixed media boken min, som nå snart er full. Dobbelside med rispapir fra Studiolight:


Nydelige rispapirer gjør det lett å lage flotte sider. Den største jobben er å legge bakgrunn, her med bred washitape med tekst på, grunne og vekke til live detaljene etterpå. Rispapir er moro å jobbe med; Du kan sette det på i sin helhet eller rive det i biter slik som her. Et god tips er å markere området du vil rive med pensel og vann, da glir papiret fra hverandre uten problem. 


Når rispapiret er festet til siden og tørket, kan man leke med detaljer som jeg har gjort her. Først har jeg brukt akvarellfarger i samme toner som rispapiret har. Fremhevet enkelte felt, duset ned andre. Deretter tørket jeg siden godt og fant frem penner. Sakura micron i ulike tykkelser (sort) og gellyroll i hvit. Skribling og belysing er gøy, og en beroligende aktivitet.


Sommerfuglen er tilbake igjen, og jeg vet ikke hvorfor disse flotte skapningene appellerer slik til meg, men de er og blir en stor inspirasjon i min artjournaling. 


Elin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar