mandag 24. januar 2022

I want to do it all...

 Er det en ting jeg synes er gøy med Art Journals, så er det at man kan variere i det uendelige! Variere størrelser, teknikker, medier, uttrykk, tekster, farger, stensiler, underlag, ja hva som helst i grunn. Også finner man noen teknikker og stiler som fenger mer en andre, som går igjen ;)

Jeg har en liten journal, størrelse ca 7x10 cm, som jeg liker å teste nye stiler i. Det er i grunn bare en liten notat bok, med alt for tynne sider, som jeg limer sammen til de blir passe tykke. Så bruker jeg ofte gamle boksider i bakgrunn, grunner med transparent- og eller hvit gesso, også er vi i gang...


På denne siden testet jeg ut to teknikker jeg kom over på nett: Enkle blomster med akvarellfarger, og disse delikate stenglene med ord <3 Likte uttrykket, fikk ikke helt dreisen på blomstene, men dette prøver jeg nok igjen.


Teksten er fra Dina Wakley, hun har stort utvalg i diverse ord og uttrykk på tissue paper. Digger at man bare kan feste sitat og ord med transparent gesso, også snes ikke kantene! Litt som rispapir i grunn :)


Til blomster finnes det utallige tutorials på både instagram, pintrest og youtube, så her har man mye å velge i. Jeg har doodlet med Sakura Pigma Mikron penner her, i tynn utgave (0,03 tror jeg denne er). 


Ellers har jeg merket opp kantene på bakgrunnsarkene med kullblyant og vann, splæsjet på sort Marabu Mixed Media Art Spray og lagt på mønster i form av firkanter, med stensil og sort distress ink fra TH.

Elin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar