søndag 28. mars 2021

The secret? Keep going.

Jeg har en ny side i min Art Journal å vise frem, denne gangen i blå-grønne toner. Og denne siden ble jeg bare SÅ glad i <3


Først og fremst en liten matereal-liste:
* Art Journal fra Marabu.
* Washitape og gamle boksider til struktur.
* Amsterdam Gel Medium (Matt) til å feste elementer med.
Amsterdam Akryl Gesso (Transparent og White) til grunning og blanding av farger.
* Ønsket stensil og paste eller heavy gesso. Jeg bruker Marabu Akryl Paste.
* Stempelpute og bakgrunnsstempel: Jeg har brukt tekststempel og Memento Inkpad (Tuxedo Black).
* Tekst og motiv etter eget ønske (Blomster og sommerfugler fra Maremismallart, Tekst fra Dina Wakley).
* Sakura Pigma Micron penner og Koh-i-noor kullbyant til detaljering og skyggelegging.


Siden bygges opp lag for lag: Først grunning, så tekstur med papir/tape, deretter mer grunning og så struktur med paste og stensil. Lek og moro med farger følger: Vann på sprayflaske, art sprayer i ulike valører. Disse sprayer jeg ikke på, men skrur opp korgen og "drypper" pigmentene ned på våte partier. Så er det bare å snu og vende på siden, slik at fargene flytter seg dit jeg vil ha de. Jeg tørker i mange prosesser, bruker varmepistol, for å få lag på lag. Dette gir fin dybde og kontrast i sidene.


Fargene velger jeg ofte basert på motiver, mens andre ganger er det fargen som kaller på meg og motivene må velges etterpå ;) Når jeg er fornøyd med fargebildet, stempler jeg med tekststempel og fester elementene mine, før jeg skyggelegger og streker opp for å fremheve detaljer. Dette er kanskje den jobben jeg bruker mest tid på, den "siste finishen" som gjerne tar laaaaang tid for min del. Perfeksjonist til fingerspissene, men jeg øver på å slippe litt tak!



Har du lyst å prøve noen av produktene jeg har brukt her?
Global Hobby og Kunst distribuerer varer fra Amsterdam, Marabu, Sakura, Memento og Koh-i-noor. Deres hjemmeside inneholder informasjon du trenger for å finne din nærmeste forhandler.

Elin

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar