mandag 15. februar 2021

Mixed media tag journal i blått.

  I dag har jeg en ny side å vise dere i min hjemmelagede tag-journal. Denne gangen har jeg lekt meg med både washitape, stensil, tekst og ikke minst digge art crayons fra Marabu Mixed Media.

Selv om vi har kommet til den tiden av året hvor jul står i fokus hos mange, har kropp og sjel behov for litt real mixed media lek inniblant også:


Jeg har lekt med en dobbelside tags, hvor litt av målet var å bruke skøyten av tagene som en del av siden(e). Det føler jeg gikk riktig bra. Dekorert på begge sider av klaffen. Her kommer en liten oppsummering og fremgangsmetode på prosjektet:


Først har jeg brukt div washitape på bakgrunn, ulike tykkelser og variasjoner. Dette for å styrke sidene litt samt å skape struktur. Deretter grunner jeg med Amsterdam Transparent Gesso. Jeg bruker også Amsterdam Gesso White når jeg har tørket den transparetne, for å lage "whitespace" eller felter med lysere partier. Den white påfører jeg gjerne med fingeren for å ha litt bedre flyt og kontroll.


Jeg har brukt en stensil med div ord, og påført Marabu Acryl Paste (hvit) og spatel. Tørker mellom hver prosess. Så fester jeg transparente stikkers (Her et fuglebur og en sommerfugl) med Amsterdam Gel Medium - Matt. Så er det bare å slå seg løs med farger! Jeg har lekt med Marabu Mixed Media Art Crayons og vann her, påført farge med fingre og pensel, sprayet og latt de flyte rundt: Har brukt blå-grønne toner i flere valører. 


Når jeg er fornøy med fargene, velger jeg ofte å "sverte" kantene litt med en mørkere tone. Til slutt går jeg over områder og detaljer jeg vil fremheve og skyggelegger. Denne gangen har jeg brukt kull-blyanter fra Koh-i-noor. Her har jeg et sett med tre ulike slag (forskjell på hardhet) som gjør det lett å finne akkurat den riktige blyanten til mitt aktuelle prosjekt. Jeg bruker også veldig ofte penner fra Sakura Pigma Micron. Disse kommer i mange tykkelser og egner seg til tydelig fremheving av detaljer (som her rundt enkelte ord). Vannfaste er de også.


Siste finish er å splasje med litt hvitt og fine de riktige ordene/sitatene. Her har jeg brukt en StudioLight Sticker Pad med stort utvalg i både hvite og sorte tekst-striper.

Samtlige produkter vist til i innlegget, distribueres av Global Hobby og Kunst. Fin din nærmeste forhandler på deres hjemmeside HER.

Elin




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar