søndag 26. juli 2020

Hjemmelaget Art Journal - del 7.

Da er vi kommet til siste side i prosjektet mitt, og i dag blir det to for prisen av en; Siste side og bakside i ett og samme innlegg. Håper dere ikke har gått lei?

Produktliste kommer først:
Amsterdam Transparent Gesso og hvit gesso.
* Amsterdam Standard Acrylic: Rød, gul, orange, lilla, sort og hvit.
* Studio Light "Art By Marlene" Collagepaper.
* Studio Light "Art By Marlene" die cut block.
* Stensil og våtserviett.
* Sakura Gellyroll, Micron sort og Pen Touch.
* Papirdesign - bokstaver.
* Stensil og paste fra Amsterdam.


Jeg har brukt samme teknikk her som tidligere: Først valgt mitt collage ark, revet opp og festet med gel medium. Deretter tar jeg utgangspunk i fargene i arket  når jeg velger maling. Her har jeg bygget opp lag på lag med stensilen i "samme spor" hele veien. På med maling, på med stensil, tørke bort med våtserviett, tørke og gjenta. Etterpå har jeg limt på motivet mitt, brukt Sakura Micron pennen min til å fremheve både struktur i collagepapiret (piler og fjær), samt skape nye detaljer i siden.


Jeg forsterker strekene i motivet mitt ganske ofte, for å få de til å tre litt mer frem. Jeg lager også highlights (her i form av prikker) for å lage kontraster. Der er Sakura Pen Touch penner et must å ha. De kommer i ulike tykkelser, både i sort og hvit. De er permanente og godt synlige. bare se på de hvite prikkene her!



Helt til slutt kommer et bilde av baksiden. Den valgte jeg å lage i samme stil som forsiden på albumet, så om du ønsker detaljer på matrealer og fremgangsmetode her, finner du det i "Hjemmelaget Art Journal - Del 1.".


Da takker jeg for at dere har vært tålmodig igjennom min hjemmelagede journal reise, og kanskje har dere funnet noe tips og ideer til egen journal? Eller kanskje dere vil se mer? Jeg holder nemlig nå på med et nytt prosjekt: Minijournal laget med tags :D  To be continiued...

Produktene jeg bruker er mulig å få tak i via Global Hobby og Kunst. Fin din nærmeste distributør ved å gå inn på hjemmesiden deres HER.

Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar