lørdag 15. februar 2020

Dream & Inspire

I dag byr jeg på en ny dobbeltside fra min Marabu Mixed Media Art Journal. 
Jeg hadde lyst å leke med Dylusjons maling i dag, har hatt de stående så alt for lenge og aldri kommet til å prøve de før nå... og det blir ikke siste gang :D


Det første jeg alltid gjør er å prime, eller grunne siden min. Hvit gesso fra Amsterdam gjorde susen her. Deretter påførte jeg tre ulike farger av Dylusions, litt her og der. To ulike blåtoner og en grønnfarge. Jeg bare derter litt på før jeg gnikker de utover med fingeren min. Når det er tørt har jeg på et nytt felt med gesso. Har de lett frem en stensil og våtservietter, slik at jeg kan legge på stensilen på våt gesso og gnikke bort maling med våtservietten. Da får man et ganske kult mønster ;)


Mønsteret har jeg forsterket med å male rutene opp med den grønne malingen. Deretter har jeg dratt litt gesso utover her og der for å skape litt shabby preg på siden.


Når siden har fått tørke, har jeg stemplet med tekststempe og bobler. Boblene har blitt fremhevet med Marabu Mixed Media Art Crayons og sort penn/tusj fra Sakura. Sakura Micron er vannfaste, helt perfekt om en skulle ville kline til litt mer. De er også super enkle å droodle med. Det er forøvrig også Sakura Gelly Roll som jeg har brukt i hvitt på denne siden.



Til slutt har jeg valgt ut noen fokuspunkt, eller tekst i dette tilfellet, som jeg har markert opp med sort akvarellfarge og pensel fra Van Gogh.

Produkter fra Marabu, Amsterdam, Van Gogh og Sakura distribueres via Global Hobby og Kunst. Sjekk ut deres nettside HER om du vil finne din nærmeste forhandler. 

Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar