tirsdag 17. september 2019

Mer inspirasjon til september-utfordringen


September er på tur og hos Scrappelyst har vi lyst til å bevare sommeren litt til med spreke farger.
Det er tid for en påminnelse om månedens pågående utfordring som denne gangen er "knalle farger". Du velger selv hvordan du tolker dette, men det skal være mulig å se at det er brukt knalle farger på prosjektet ditt. 

Knalle farger er moro! Knallefarger er gøy! Kalle farger var skikkelig vanskelig for min del, fram til jeg oppdaget art journaling. Så i dag deler jeg en AJ side med dere.
Jeg har lekt med mange teknikker her, men en av de er ny for meg: gelyplate! Med Amsterdam Akryl, Speedball Gelyplate og Marabu Mixed Media Paint Roller har jeg laget bakgrunn i regnbuefarger. Etter å ha grunnet og påført farge, har jeg lagt stensil på våt akrylmaling og tørket over med våtservietter for å få frem mønsteret.


Som dekor har jeg valgt en sommerfugl som jeg har farget med akryl, samt tekst og stempeltrykk. Jeg har i tillegg droodlet en del med Sakura Micon Pen i sort. Jeg stempler forøvrig alltid med vannfast blekk på mine AJ og Mixed Media prosjekter. Dette for å ha muligheten til å gjøre endringer med våte elementer, uten at det påvirker stempeltrykk og droodling.


Teksten er stemplet på seeerviett og lagt på med decopagelim. Det samme gjelder sommerfuglen, som er fra en rull med tissuepapir.


Må bare si at jeg DIGGER teknikken med våt maling, stensil og våtservietter. Sjekk så stilige effekter det gir :D

Klar for å dele ditt bidrag med oss?
Utfordringen vår har frist den 30.september kl 20.00  og reglene for deltagelse finner du her.

Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar