tirsdag 7. mai 2019

Imagination - Art Journal

Har du sett og testet de herlige Pearl fargene fra Amsterdam?? Jeg investerte i et sett med disse lekkerbitene for en god tid tilbake, og har lekt litt med dem dan og vann. I dag tenker jeg å vise deg en side i min Art Journal hvor jeg har brukt disse fargene som hovedfokus. 

Først et lite tips til deg fra meg (og fra Katrine, siden det er hun som inspirerte meg til å lage fargekart med DENNE tutorialen). For når du skal jobbe med Amstardam Pearl akrylmaling, er det litt utfordrende se fargen med det samme. Den er nemlig hvit når du jobber med den, med lett skimmer i. Men når den tørker, da skjer magien ;) Så lag det deg et lite fargekart slik at du ser hva du får til slutt. Disse fargene kommer best frem på mørk bakgrunn, derfor har jeg valgt å lage mitt fargekort på sort kartong:

 Med dette som hjelp, gikk jeg i gang med min Art Journal side. Jeg har lett for å forbinde skimmer/Pearl/metallic farger med nordlys og himmel, kanskje siden jeg er født og oppvokst i nord selv, så det ble liksom litt tema denne gangen også:

Først har jeg grunnet siden med sort gesso fra Marabu. Dette for både å beskytte sidene mot fukt, for å få en bedre overflate å jobbe på og så klart for å vise frem fargene best mulig. Jeg har lekt meg litt med stensil og Marabu Acryl Mousse i hvitt, som jeg etterpå har svertet litt med blekk. 

Selve Pearl fargene har jeg svampet på , litt om hverandre. Bygget opp litt etter litt, for å skape en illusjon av stjernehimmel og galakse. Jeg har splattet litt rundt med hvit maling, og tegnet opp små stjerner med hjelp av Sakura Gelly Roll penn i hvit. 

 Imagination er satt på med foam-bokstaver, og resten har jeg skrevet for hand. Jeg skulle bruke det lekre stempelet fra Studio Light sin mixed media serie, men siden min var for bulkete til at jeg fikk til å stemple det på, så da ble det penn i stede ;) 

For de som lurer, så bruker jeg Marabu Mixded Media Art Journal i str A5. Den er solid, med tykke gode ark å jobbe på. Jeg jobber mye direkte i boken, men jeg jobber også på løse ark som jeg senere limer inn i boken :)

Alle produkter brukt i dette innlegget distribueres via Global Hobby og Kunst. 
Ta gjerne kontakt med de for å finne din nærmeste forhandler.

Elin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar