søndag 14. april 2019

CAS med metalliske akvareller.

Stadig dukker det opp nyheter i vår store hobbyverden. Jeg prøver å ikke la meg friste av absolutt alt, men har dere SETT dette kule akvarellskrinet fra Van Gogh?!? Og sort akvarellblokk! Jeg lot meg friste :D

Det første jeg gjør når jeg får nye medium i hus; uansett om det er akryler, vannmaling, blyanter, paster etc, er å lage en fargeprøve. Intet unntak med akvarellskrin. Det viste seg å være ganske lurt i dette tilfellet, for flere av fargene så ganske hvite ut i skrinet. Men på sort kartong, når de tørket, mmm lekre metalliske farger <3

Jeg lager en liten fargeprøve som jeg legger bak blandeskålen som finnes inni skrinet. Da kan jeg ta den ut og ha en perfekt oversikt over fargene, hva de heter og hvilket nr de har.

Jeg tok en kjapp test i første omgang: Klippet til 3 paneler med sort akvarell (ca str 10x15). Deretter prøvde jeg tre teknikker: Å spraye vann på, for så å pensle på farge etterpå. Å pensle farge direkte på arket, og til slutt å bruke stensil for så å male farge inni hullene.


Når akvarellen tørket stemplet jeg på fine tekster fra Papirdesign med VersaMark Inkpad - Original (Clear), før jeg hadde på fint hvitt embossingpulver og varmet opp. Jeg synes hvit ga en veldig fin kontrast her, så valgte også å drodle litt rundt kantene med hvit Sakura Gelly Roll. 




Gleder meg stort til å bli bedre kjent med dette produktet og disse fargene altså!
Har du lyst  teste dem selv? Da kan du sjekke ut hjemmesiden til Global Hobby og Kunst for å finne din nærmeste forhandler av bla.a Van Gogh, Sakura og Versamark.

Elin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar