tirsdag 23. oktober 2018

2 x Bryllupskort av rester.

Er du som meg, å sparer på rubel og bit når du scrapper? Alle små avklipp og biter KAN tross alt brukes til noe fornuftig. Jeg pleier å stappe de under skjærematten min, også finner jeg de fram igjen når matten begynner å bule...

Tenkte å vise dere hvordan restepapirene kan få nytt liv, spesiellt de små bitene. Jeg har laget to bryllupskort med rester, med unntak av de lekre motivene som er fra ByDigitalPaper:

Restepapirene er primært fra Studiolight, fra diverse kolleksjoner. Det eneste jeg prøver å tenke på med slik "restescrapp" er at fargene matcher hverandre sånn noen lunde, og at de matcher motivene jeg ønsker å bruke. Her har jeg valgt lag på lag teknikk, og ikke latt være å sverte kantene. Jeg har rufset og revet litt om hverandre, og bygget opp kortet med 3L3D foam squares bak nesten alle lagene. Jeg har fått brukt opp litt chipboard rester også, og tatt igjen brunfargen i litt brun hamp bak blomstene.

Blomstene er fra I Am Roses og Kort og Godt. De søte dråpene som er stukket bak hampen, er også fra Kort og Godt. Jeg har lagt til enkle engelske tekster.


 Til slutt har jeg splattet litt med utvannet hvit gesso, for å skape litt liv i kortet.

Kortene kan også ses hos Scrappelyst.

Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar