torsdag 19. juli 2018

Allow your soul to grow.

En ny side min art journal er klar til å vises frem, så håper dere overlever nok et innlegg med fargelek og moro? Denne siden er også laget med Amsterdam Acryl maling, her i blå og grønne toner.
Det faller seg lettere for meg å lage dobble sider har jeg funnet ut, så da ble det dobbelside i dag også.


Jeg bygger opp siden som vanlig: Grunner med hvit Amsterdam Gesso. Her har jeg vagt å bruke tissuewrap på bakgrunnen, det ga en kul effekt. Jeg limte tissuewrap på med clear amsterdam gesso: Litt gesso på siden under, papiret oppå, gesso på toppen.

For de som lurer på hva saken er med all denne gessoen, så tenkte jeg å forklare kjapt:
Gesso funker som en grunning, primer om du vil. Dersom man ikke bruker primer, vil farger og medium trekke inn i panelet du jobber på. Dette gir deg ikke muligheten til å jobbe fargene utover og flytte de rundt, men de fester seg og gir et hardere uttrykk. Det blir også vanskelig å lage glidende overganger og skygger uten en god grunning først. Gessoen forhindrer også arkene fra å krølle seg under vannbehanding, så den funker også som en hinne/film over arket.


På dette prosjektet har jeg brukt følgende Amsterdam Acryl malinger: Turqoise green, sky blue light, titaniumm white, turqoise blue og brilliant blue. Fargene er påført med finger og litt vilkårlig. Det eneste jeg har tenkt over, er at det skulle være lysere partier over sommerfugelvingene midt på siden og at det skulle være lyse felt til å plassere bokstaver på


Mens acrymalingen enda var våt, la jeg på en mandala stensil og brukte fingeren til å påføre maling over stensilen for å gi ett mykere trykk på siden. Denne effekten liker jeg veldig godt. Jeg valgte i etterkant å markere trykkene med en Sakura Gelly Roll Metallic penn i en mørkere blå tone, for å skape litt mer kontrast. Jeg har også brukt en hønsenettingstensil og påført hvit Marabu Mixed Media Paste for å gi litt struktur til sidene.


Jeg har valgt meg et sitat og satt på bokstavstickers, som jeg etterpå outliner med min favoritt penn for tiden: Sakura Gelly Roll hvit str 10. Jeg har også outlinet sommerfuglen midt på siden.


 Produkter fra Sakura, Amsterdam og Marabu forhandlers gjennom Global Hobby og Kunst. Sjekk hjemmesiden deres for å finne din nærmeste forhandler.

Elin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar