onsdag 8. juli 2015

Every day is a second chance.

Jeg har prøvd meg på noe nytt for en gangs skyld. Jeg har laget et lite album med gode ord og bilder til en som trengte litt oppmuntring i en tøff tid. Albumet er laget med papirposer som base. Disse har jeg hullet med en Carl Innbindingsmaskin som føres av Global Hobby og Kunst. Den er veldig liten og nett, enkel å håndtere, og kan lett brukes til å lage både små bøker, kalendere, eller større hefter og prosjekter. De fører også spiralen som jeg har tredd igjennom for å holde sidene sammen.

Mitt minialbum ser slik ut:
 Er dere klare for et bildetungt innlegg, for det kommer det til å bli! Forsiden er dekorert med MD papirer (rester igjennom HELE albumet!!). Jeg har stanset ut en klokke, og pyntet opp med en sommerfugel fra Stazz, halvperler fra Papirdesign og "Friends" tittelen er stanset med Sizzix TH. Blondene på spiralen er rester de også. Jeg har valgt knytemetoden for å hode sidene samlet. 


Side #1+2: Restepapirer fra MD. Stempeltrykk fra K&G, motiv fra Sagen Vintage Designs. Kakeserviett fra Papirdesign.

Side #3+4: Restepapir fra MD, motiv fra Sagen, stempel fra NSS, chipboards fra Wycinana. Blomster fra K&G.

Side #5+6: Restepapir MD, stempeltreykk fra K&G, sommerfugl fra Stazz, ord fra en Sizzix TH die, chipboards fra Wycinanka. Perleswirker fra prima. Her har jeg droodlet litt, noe jeg gjorde mye av før. Kanskje det skulle tas i bruk litt oftere? ;)

Side #7+8: Restepapir fra MD, stempeltrykk fra Papirdesign, formen er stanset ut med marianne design dies. Motiv fra K&G, blomster fra IAR.

Side #9+10: Restepapir fra MD, blomster fra WOC, chipboard fra DA. Kakeservietter og stempeltrykk fra Papirdesign.

Side #11+12: Restepapir MD, stempeltrykk fra K&G, ramme fra Wycinanka, motiv fra Sagen, kakeserviett fra Papirdesign.

Side #13+14: Restepapir fra MD, bilde fra ukjent opphav, chipboard swirl og tekst fra Wycinanka, blomster fra IAR. 


Da var jeg ferdig med bilderaset mitt, og det ble vist en del ;)
Global Hobby og Kunst fører flere av de overnevnte produsendene: Marianne Design, Stazz, Studiolight, Wycinanka, Sizzix, Tim Holts, Carl inbinningsmasking og spiral til å feste med. Global Hobby og Kunst distribuerer til flere forhandlere, liste finner du HER.

Dette innlegget kan også ses hos Scrappelyst.

Elin.

1 kommentar:

  1. Hej Elin,
    Kikar lite snabbt förbi för att se vad du pysslat med på sistone. Haha; jag kan se dig framför mig när du konfronterades med inspirationbilden på de färgstarka gojorna. LOL Kortet blev dock bra trots allt; du kan när du vill! :-) De dova vintagefärgerna faller dock även mig mycket mer i smaken; jättetjusigt minialbum. Önskar dig och dina en trevlig sommar!
    Kram, Sandy
    Owner & Operator @Live & Love Crafts

    SvarSlett