tirsdag 10. juni 2014

Velkommen inn....

Inspirert av jentene i Scrappelystteamet, har jeg ikke bare vasket og ryddet i scrappekottet mitt. Jeg har også tatt bilder og ønsker dere velkommen inn for en titt i mitt kreative kaos. Scrapperommet mitt ble til for ca 1 år side, da en kjellerbod (uten vindu) fikk noen malingsstrøk og et forheng, i mangel på dør.

Rommet er ikke større en at jeg må stå utenfor og ta bilde, for å få med mest mulig. En hjørnepult gjør susen, sammen med en skuffeseksjon, en romdeler og diverse veggoppheng.

Pulten min er ganske pakket til randen, men jeg prøve å ha arbeidsplassen ryddig. På hyllen over PC'en har jeg blondetrollet mitt, en eske med sorterte motiver, dymotape og en "roteboks" med rester, ubrukte diecuts ol. På høyre side har jeg blekk, stempelputer, frantageskrin, maling og taper:

Jeg er nok litt "ordensfreak", så alt har sin faste plass og blir satt tilbake etter bruk. Lettere å finne, mindre rot eller kanskje orden i rotet ;) På venstre side har jeg diverse blomster i krukker, litt pleie og velvære (se lipsyl, negelfil, Lacerol, tannpirkere hehe), ulike verktøy og verktøykurven min hvor jeg har sakser, linjaler, penner osv.

Under pulten har jeg også hyller, her har jeg bokser med cellofanposer, papirposer, gummistempler, blomsterpåfyll ol. Men der har jeg ikke knipser bilde ;)

Romdeleren min inneholder alle mine mønsterpapirer, ideblader, og rester av tidligere hobbyer (les: decopage, olje- og akrylmaling, gips, betong, svipenner, kreppapir etc). Også mitt siste tilskudd på rommet da, IKEA trallen som ble anbefalt av Kristine i Scrappelyst DT et:

Her har jeg pr nå lurt oppi litt blomster og motivsamlingen min. Jeg har også samlet en del produkter som jeg jobber mye med i forbindelse med mine DT oppdrag.

Her har mannen skrudd og stelt til oppheng for meg. I tillegg til mine punchere, henger jeg mine teksstempler her. Her henger også halvperler, chipboards, splitbinders, stensiler osv osv osv.
En egen kurvskuffe med tags har det også blitt.

Oppå hyllereolen min står Big Shoten. I skuffene finnes diesmapper og diverse andre remedier. For å lettere finne frem så har jeg brukt dymoen aktivt. Bokstaver, blokker, diverse påfyll og mye annet rart lar seg lettere finne når skuffene er merket med innhold.

På motsatt side har jeg en herlig magnettavle med masse små bokser til alt mulig dilldall. Knapper, metallpynt, klyper, ringer alt mulig småtteri sorteres her ( i tillegg til en del biltema bokser da!).
Siden rommet er bittelite, så er hver krik og krok utnyttet til det fulle. Det gjelder også taket:

Her henger jeg mine siste LO'er (som det ikke blir alt for mange av!), kort jeg har fått ol. Koslig å se på, inspirasjon rett fremfor øyne. Jeg har også en rotehylle hvor ferdige prosjekter blir plassert, men den får dere snike på en annen gang.  

Da her dere tittet inn i mitt aller helligste ;) Hadde vært morro å se hvordan dere oppebarer og skaper i scrappekroken/scrapperommet deres. Så legg gjerne igjen kreative tips, ideer eller enda bedre: linker til deres kosekrok.

Elin.




6 kommentarer:

  1. Ojoj, for en utnyttelse av plassen <3 Jeg mangler ett sånt rom......SÅ ABSOLUTT!!! Det er helt klart ikke bare størrelsen det kommer ann på, men også herlige løsninger fra store til små <3 Masse inspirasjon her <3

    SvarSlett
  2. Uroczy, profesjonalnie zagospodarowany kącik:) Tylko pozazdrościć!

    SvarSlett
  3. Så koslig, og ikke minst ryddig du har det i scrappekroken din Elin :-) Hos meg er det et fryktelig kreativt kaos for tida, men kanskje jeg får tid til å rydde litt igjen en gang....

    SvarSlett
  4. Her gjelder det å utnytte hver millimeter til randen. Utrolig hvor mye "stasjh" man har med en slik hobby ;) Og tro meg, det er ikke alltid like ryddig og organisert hos meg... kreativt kaos oppstår støtt og stadig. og når det blir bom stopp i kreativiteten, ja da blir det seende slik ut på hobbyrommet haha ^^ Ryktes at du har fått nytt hobbyrom Rita? Hadde vært morro å se ditt krypin en dag :)

    SvarSlett
  5. Mysig och välorganiserad scrapphörna. Den där magnettavlan ser mycket praktiskt ut; var har du fått tag på den?
    Kram, Sandy
    Owner & Operator @ Live & Love Crafts

    SvarSlett
    Svar
    1. IKEA så klart ;) Skal man ha gode løsninger, er IKEA tingen^^

      Slett