mandag 19. april 2021

Smile to kind words.

I dag har jeg en blomstrende Art Journal side å vise dere. Jeg har brukt min A5 store Marabu Mixed Media Art Journal, som er bygget opp med gamle boksider, washitape og mønsterark denne gangen:


Når jeg starter en side i AJ'en, har jeg ikke alltid en plan. Det kan være at jeg har en farge i tankene, eller et motiv, eller kanskje mål om å prøve ut noen nye motiv eller teknikker. For å skape spenning på bakgrunnen, velger jeg ofte boksider og washitape med tekst på, eller mønster av noe slag. Jeg fester oftest med Amsterdam Gel Medium,  men er elementene tynne kan man fint bruke Amsterdam Gesso.
Bruker man gesso, så grunner man siden samtidig og kan velge både transparent eller hvit etter ønske.


På denne siden har jeg brukt mønsterark til dekor, i tillegg til blomster og struktur. Struktur gjør ofte den store forskjellen i slike sider, etter min mening. Man kan lage struktur med mange produkter, men jeg liker best å bruke Marabu Mixed Media Akyl Paste i hvit. Den finnes også finkornet og grovkornet, om man ønsker en annen variasjon. 


Det som er moro med mixed media stilen, er at det finnes så utrolig mange medier å velge blant. Sprayer, malinger, kritter, blyanter, puddere, stempelputer +++ Valget er uendelig stort. Jeg har brukt akvarellfarger på denne siden, fra to ulike akvarellskrin. Det ene er fra Vahn Gogh. Skrinene mine er i pocketstr, noe som gjør de lett å håndtere. Jeg har også brukt pixie powder på siden, et spennende produkt for den som liker det litt uforutsigbare resultatet.


Blomstene har jeg klippet ut av et mønsterark fra Maremismallart. Når jeg har festet de til siden (med gel medium, da de er tykkere en mønsterarkene), liker jeg å forsterke uttrykket med tynn sort penn. Her er Sakura Pigma Micron uten tvil min favoritt. Sakura Gelly Roll er også herlige penner å highlighte med, men de er ikke vannfaste som Micron er. 


Produkter fra Amsterdam, Marabu, Sakura og Van Gogh distribueres av Global Hobby og Kunst. For å finne din nærmeste forhandler, titt innom deres hjemmeside.

Elin.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar