tirsdag 18. august 2020

Art is freedom!


I dag har jeg en side i tagalbumet mitt å viser frem, eller kanskje egentlig to sider. Men de er jo tross alt ganske små da. Moro å prøve et annet format å leke med, uvant og utfordrende.
Jeg er stadig stor tilhenger av både kuler/bobler og sommerfugler på mine art journal sider, og denne gangen ble det heller ikke noe unntak:


Da begge sidene på taggene var "baksider" uten mønster, ble utgangspunktet hvit bakgrunn uten struktur eller farge. Jeg har benyttet følgende produkter på sidene:

Amsterdam hvit gesso til grunning.
* Diverse washitape typer, ulike strukturer og farger.
* Akvarellblyanter.
Marabu Mixed Media Art Crayons: Hvit, rosa, rød.
* Stempel med tekst.
Vannfast stempelblekk fra Staz.
Sakura Gelly Roll Pen i hvit og sort.
* Tekststrimler.

Først har jeg grunnet bakgrunnen, for å kunne jobbe med medier uten at taggene krøller seg under fukt. Deretter har jeg hatt på diverse washi-taper. Jeg har lagt på litt ekstra gesso med fingeren, for å skape noen lysere og mørkere partier på tapen. Deretter har jeg lagt på farge med ulike vannfarger og vannpensel. Vannpensel er et genialt hjelpemiddel med alle typer vanntynnbare medier, da den er fylt med vann som slippes ut litt etter litt avhengig av trykket du bruker. Den tillater jevne overganger fra skarp til dus farge alt etter som. Jeg har alltid en papirbit eller klut tilgjengelig, til overflødig vann eller for mye farge.


Når jeg har fått litt farge i bildet, stempler jeg med teksten min før jeg lager jeg sikler med div korker som jeg dypper i hvit gesso. Når malingen er tørr, bruker jeg Marabu sine art crayons til å fargelegge med. Jeg prøver å skape dybde og "kule-effekt" og bygger fargene opp deretter. Til slutt bruker jeg kullblyanten til å fremheve skygger og strukturer både på kulene og linjene. Rundt sirklene har jeg tegnet litt med Sakura gelly roll.


Jeg elsker sommerfugler som motiver, de er bare utrolig flotte! Denne fra et sett fra Tim Holtz. Tekstene fra Maremismallart. 


Elin.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar